W związku z rozwijaniem się przedsiębiorstw w Internecie coraz częściej słyszymy najróżniejszą terminologię związaną z tym aspektem promocji. Generowanie leadów to jedno z działań, które możemy zaliczyć do całej gamy procesów marketingowych. Wbrew pozorom tworzenie leadów wcale nie jest prostą sprawą i często może przynieść odwrotny efekt.

Lead, czyli wyjaśniamy niecodzienną terminologię

Z pewnością tylko niewielkie grono osób wie, czym właściwie jest lead, ponieważ nie posiada on odpowiednika w języku polskim i tłumaczy się go, jako potencjalny klient. Gdy mówimy o leadach sprzedażowych mamy na myśli informacje o kliencie, który jest zdecydowany do zakupu danego produktu i nie przestaje on tylko na wypełnieniu formularza rejestracyjnego. Bardzo ważne jest to, aby nie poświęcać dużej ilości czasu osobom, które nie są zdecydowane na zakup naszych produktów. W związku z powyższymi informacjami możemy uznać, że lead to wszelkie informacje na temat osoby, przedsiębiorstwa czy sytuacji biznesowej, które tworzą warunki do rozpoczęcia całego procesu sprzedaży. Oczywiście nie ma jednoznacznej definicji tego słowa, ponieważ będzie ona się znacznie różniła w zależności od oferowanego przez nas produktu czy firmy. Bardzo ważnym aspektem przy takim procesie, jak tworzenie baz klientów jest to, aby nasz lead zawierał takie informacje, jak dane firmy lub osoby czy opis aktualnej sytuacji biznesowej. Im więcej takich szczegółów tym lepiej, ponieważ niska jakość leadów nie będzie miała dla nas większego znaczenia pod względem jakościowym.

O co chodzi z tą generacją leadów?

Na czym polega tworzenie leadów?

Generowanie ledów to nic innego, jak proces zbierania danych kontaktowych do naszych potencjalnych klientów, co odbywa się przy zastosowaniu specjalnych narzędzi, technologii oraz marketingu. Następnie przechodzi się do klasyfikacji kontrahentów, a wszelkie procesy mają za zadanie doprowadzić do sprzedaży produktu lub wyboru oferowanej przez nas usługi. Oczywiście w tym celu stosuje się różnego rodzaju kampanie, które mają nam pomóc w pozyskaniu leadów. Najpierw ważne jest, aby skupić na sobie uwagę osób, które mogą zainteresować się daną branżą lub konkretnym produktem czy usługą.

Przygotowanie leadów, czyli jak to wszystko wygląda

Najczęściej przygotowanie leadów składa się z czterech etapów. Pierwszy mówi o ofercie, która ma za zadanie przekazać odbiorcą wartościową treść. Drugi etap nazywany jest call to action, czyli zachęceniem kontrahentów do działania przed tekst lub przycisk, który ma za zadanie zachęcić nas do skorzystania z danej oferty. Przykładem jest naciśnięcie w reklamę, która przekieruje nas następnie na stronę docelową. Kolejny etap mówi o stronie docelowej, czyli stronie internetowej, która zawiera informacje o konkretnej ofercie i pojawia się formularz do pozyskania danych. Ostatnim etapem projektowaniem baz klientów jest formularz, za pomocą którego zdobywa się wszelkie informacje na temat odbiorcy. Najczęściej do tych informacji można zaliczyć nazwę firmy, imię oraz nazwisko, adres mail czy numer telefonu. Wszelkie informacje pomogą nam w nawiązaniu kontaktu z naszym potencjalnym klientem. Projektowanie baz klientów daje naszej firmie wiele korzyści, a do najważniejszej z nich można zaliczyć pozyskiwanie informacji od osób, które są zainteresowane produktami czy usługami oferowanymi przez nasze przedsiębiorstwo.

Jak widzimy, generowanie leadów to dość pomocny proces w pozyskiwaniu potencjalnych klientów. Oczywiście powinien być on wykonywany przez wykwalifikowane osoby, ponieważ w przeciwnym razie mogą one przynieść odwrotny skutek, niż zamierzaliśmy.