Telefony IP i ich funkcje

Telefony IP już niemal zupełnie wyparły klasyczne telefony analogowe. Jeszcze kilkadziesiąt lat temu nie można było wyobrazić sobie firmy bez klasycznego telefonu, dziś nie można wyobrazić sobie, aby firma – zarówno duża jak i ta mniejsza – nie posługiwała się telefonem IP – zwiększającym wydajność pracy, zapewniającym szereg funkcjonalności i poprawiającym komfort pracy.

Producenci telefonów IP

Obecnie na naszym rynku można znaleźć wielu producentów, którzy skupiają się na tworzeniu innowacyjnych rozwiązań telekomunikacyjnych opartych na przesyłaniu pakietów głosowych z wykorzystaniem sieci internetowej, a nie klasycznej sieci telefonicznej. To z kolei gwarantuje każdej firmie wiele korzyści: od tych finansowych po efektywniejszą pracę oraz wygodę. Jedną z firm oferujących wysokiej klasy telefony IP jest Polycom. Firma ta oferuje urządzenia z serii SoundPoint IP, oparte na SIP. Urządzenia zapewniają wyjątkową jakość dźwięku, ale też wiele funkcji. Do innych producentów profesjonalnych telefonów IP zaliczyć można CISCO, Yealink, Gigaset PRO, Grandstreame czy Fanvil.

Prostota instalacji

Łatwość instalacji oraz prostota użytkowania to jedne z najważniejszych zalet. Doskonale przygotowane i przemyślane interfejsy najbardziej zaawansowanych urządzeń to gwarancja wygodnego używania sprzętu.

Oszczędności

Oszczędności spowodowane są przede wszystkim niższymi kosztami związanymi z utrzymaniem infrastruktury. Analogowe telefony potrzebują linii telefonicznej, a ceny oferowane przez operatorów często nie zadowalają klientów. W sytuacji, kiedy firma decyduje się na telefon VoIP potrzebne jest wyłącznie szybkie łącze internetowe. Im szybsze łącze, tym lepsza jakość rozmów.

Ograniczeniom powiedz „nie”

Telefony analogowe mogą obsługiwać jednorazowo jednego klienta. Oznacza to, że do formy na konkretny numer telefonu może dodzwonić się tylko jedna osoba. Każda inna dzwoniąca w tym samym czasie słyszy dźwięk zajętości i zmuszona jest zadzwonić później. Najczęściej w takich sytuacjach klient rezygnuje i znajduje inna firmę. Telefony IP umożliwiają kontakt z wieloma klientami jednocześnie. Dzięki temu nie traci się potencjalnych klientów dla swojej firmy.

Szereg zaawansowanych możliwości i funkcji

Telefony IP prezentują szereg ciekawych funkcji. Oczywiście ich liczba zależy od modelu wybranego urządzenia. Poniżej kilka, które bardzo często powielane są w urządzeniach różnych producentów, zarówno Polycom jak i Yealink i innych.

Funkcje telefonu

Telefony IP mają często wiele, np. kilkanaście kont SIP, a także możliwość wyciszania połączeń, szybkie ich wybieranie, przekierowywanie, transfer połączeń, szybkie wybieranie, funkcja głośnomówiąca, plan numeracyjny.

Wyświetlacz i wskaźniki

Podświetlenie dotykowego wyświetlacza, głębia kolor 24 bit, intuicyjny interfejs, możliwość wyboru języka z listy czy identyfikacja dzwoniącego nie tylko z nazwa i numerem, ale również ze zdjęciem – to tylko niektóre z możliwości tych telefonów.

Interfejs

Właściwości audio

We właściwościach audio wymienia się najczęściej dźwięk HD, dostosowany do wielkości powierzchni pomieszczenia konferencyjnego (jeżeli jest to telefon konferencyjny), zestaw głośnomówiący, VAD, CNG, AEC, AJB i wiele innych.

Kupując sprzęt do własnej firmy warto także sprawdzić funkcje sieci i bezpieczeństwa: zarządzanie certyfikatami, szyfrowanie AES plików, synchronizacja daty oraz godziny. Oczywiście telefony IP mają również rozbudowane funkcje klawiszy funkcyjnych, są zintegrowane z IP BOX, posiadają książkę telefoniczną, pocztę głosową, parkowanie połączeń, paging, muzykę na czekanie i wiele innych funkcji, który pozytywnie pływają nie tylko na jakość pracy, ale również na odbiór firmy zewnątrz przez klientów.