rozmowa kwalifikacyjna

Szukanie pracy przez Internet jest najłatwiejszym sposobem na jej znalezienie (i najpopularniejszym). Dlaczego warto od czasu do czasu przejrzeć bazy ofert z ogłoszeniami o pracę i złożyć aplikację za pomocą strony WWW?

Co daje możliwość szukania pracy przez Internet?

Główną zaletą przeszukiwania serwisów pracy jest oszczędność czasu. Możemy to bowiem zrobić z poziomu komputera i telefonu – w domu, w bibliotece, podróżując komunikacją miejską, czekając na autobus. Na łamach serwisów pracodawcy właściwie codziennie publikują najświeższe oferty pracy online i stacjonarnie wraz z dokładnym opisem stanowiska i wymagań, jakich oczekują od kandydatów. Niewątpliwą zaletą poszukiwań pracy przez Internet jest to, że serwisy pracy umożliwiają zawężenie ofert wyświetlanych w wynikach wyszukiwania, co oznacza, że jeśli chcemy pracować w administracji, nie musimy przedzierać się przez kilkadziesiąt ofert dotyczących marketingu.

Gdzie szukać internetowych ofert pracy w Szczecinie?

Jednym z miejsc, gdzie można się zatrzymać, jest dla przykładu portal GoWork.pl. Szukając pracy w Szczecinie, możemy skorzystać z szerokiego katalogu obszarów zawodowych takich jak administracja, bankowość, grafika, turystyka, inżynieria, marketing, sztuka, logistyka czy obsługa klienta. Plusem portalu jest to, że ogłoszenia są weryfikowane – warto zwrócić uwagę na fakt, iż propozycje pracy wrzucają nie anonimowe konta, a firmy.

Oznacza to, że możemy wejść na profil firmy i sprawdzić, czym się zajmuje oraz jakimi opiniami się cieszy, co jest bardzo pomocne w przeanalizowaniu, czy potencjalny pracodawca spełni nasze wymagania związane z płacami, podejściem do pracownika, rozwojem zawodowym. Innymi ciekawymi opcjami pomocnymi przy szukaniu pracy jest możliwość oznaczenia pracy zdalnej. Rośnie liczba osób doceniających zalety pracy online, wśród nich pomału wchodzące na rynek pokolenie Z, które ceni sobie elastyczną formę pracy, zdalną lub hybrydową. Jeżeli zdecydowaliśmy się odpowiedzieć na dane stanowisko, nie ma nic prostszego – wystarczy kliknąć „Aplikuj”. Portal poprosi nas o CV lub, jeśli pracodawca tego wymaga, o przesłanie listu motywacyjnego lub portfolio.

Proces rekrutacyjny online - jak przebiega?

Proces rekrutacyjny w przypadku aplikowania przez Internet może przebiegać w dwojaki sposób. Pierwszy, tradycyjny, polega na tym, że pracodawca dzwoni do kandydatów lub wysyła im maile z zaproszeniem na rozmowę kwalifikacyjną. Drugi etap, typowy dla ofert pracy składanych przez Internet, jest dużo ciekawszy i mniej stresujący. Polega na wykonaniu określonej liczny zadań, które kandydat musi rozwiązać.

Dlaczego ten sposób jest ciekawszy? Ponieważ od razu weryfikuje umiejętności kandydata. Nie trzeba żadnych rozmów ani powtarzania informacji zawartych w CV. My zaś, rozwiązując pakiet zadań rekrutacyjnych, możemy na chwilę poczuć się częścią zespołu firmy i dowiedzieć się, na czym będą polegały nasze obowiązki. Ten sposób rekrutowania jest zatem mniej stresujący, formalny i sztywny, pozwala natomiast pokazać się od najlepszej strony w praktyce.

zdalna rozmowa kwalifikacyjna