Kluczowa kwestia - słowa kluczowe

Wybór słów kluczowych to ważna rzecz, jaką winno się zrobić, zanim jeszcze zacznie się budować stronę internetową. Witryna powinna być zoptymalizowana pod kątem tych słów.

Każda fraza musi mieć przydzieloną konkretną podstronę, czyli url. Dla przykładu jeżeli agencja seo chce promować swoje usługi na terenie Torunia musi wykorzystać frazy takie jak pozycjonowanie Toruń aby uzyskać efekt finalny czyli klientów Jeśli zoptymalizujesz więcej podstron pod tę samą frazę, to zajdzie zjawisko kanibalizacji słów kluczowych - dwie bądź więcej podstron danej witryny będzie się biło o prace na tę samą frazę. Zniosą się nawzajem i ostatecznie jedna z nich osiągnie w serpach pozycje na daną frazę. Będzie to pozycja niższa niż gdyby była tylko jedna podstrona zoptymalizowana pod tą frazę.

Jak dobierać słowa kluczowe

Od wyboru fraz zależy powodzenie naszych działań marketingowych w Necie. Przy wyborze słów kluczowych i fraz należy korzystać z narzędzi, które dadzą nam konkretne dane liczbowe świadczące o popularności danego słowa albo frazy. Takie konkretne dane pomagają ustalić rzeczywisty potencjał frazy lub słowa kluczowego, bowiem często jest tak, że jakaś fraza brzmi nader atrakcyjnie pod kątem marketingowym, a jednak dane liczbowe każą skorygować taką ocenę in minus.

Istnieją serwisy dające ocenę stopnia trudności wypozycjonowania witryny pod kątem danego słowa kluczowego.

Wybierając frazy należy użyć wyobraźni, żeby takie, które rzeczywiście ludzie używają korzystając z wyszukiwarki. Pamiętać też należy, że często konkurencja używa fraz, które oceniamy, żeby badać rynek oraz to wykrzywia nieco obraz popularności.

Nie warto wybierać nader trudnych fraz typu opony. Zwłaszcza kiedy pozycjonujemy się lokalnie. Po pierwsze wypozycjonowanie ich jest bardzo ważne, pochłonęło, ażeby duże liczby czasu oraz pieniędzy. Po drugie, takie frazy nigdy nie muszą przekładać się na efekt marketingowy. Albo, jeśli ktoś chce kupić samochód, to wpisuje w pole wyszukiwarki słowo "samochód"? Internauci precyzują informacje jakich poszukują. Prędzej ktoś wpisze Fiat Uno rocznik 1987". Fraza łatwiejsza a może dać lepszy efekt marketingowy - mimo mniejszej ilości wpisywania jej w pasek wyszukiwarki.