Pozycjonowanie stron internetowych jest działaniem szeroko polecanym wszystkim właścicielom witryn w sieci. Jakie korzyści zapewnia, na czym polega i komu najlepiej je powierzyć?

Co zapewnia pozycjonowanie stron www?

Pozycjonowanie stron internetowych to sposób na zyskanie widoczności w sieci – dzięki niemu każda witryna ma szansę znaleźć się wysoko w naturalnych wynikach wyszukiwania Google, czyli liście stron wyświetlanych użytkownikowi przez wyszukiwarkę po wpisaniu przez niego interesującej go frazy. To właśnie z wyników wyszukiwania bierze się lwia część ruchu na danej stronie, dlatego aby stała się ona widoczna dla wielu nowych użytkowników, powinna znaleźć się przynajmniej w top 10 – dziesięciu pierwszych wynikach, prezentowanych internautom przez Google. Aby osiągnąć taki wynik, konieczne jest pozycjonowanie strony www, czyli specjalistyczne działania, mające na celu poprawę pozycji witryny w wynikach wyszukiwania,

Dzięki pozycjonowaniu w sieci strona:

  • osiąga wysoką pozycję w naturalnych wynikach wyszukiwania Google,
  • przyciąga wielu nowych użytkowników, zainteresowanych jej tematyką,
  • rywalizuje z najbardziej popularnymi serwisami w swojej tematyce,
  • wyróżnia się na tle konkurencji, nawet w branżach, gdzie jest ona duża,
  • w przypadku pozycjonowania lokalnego, przyciąga klientów znajdujących się w pobliżu,
  • zwiększa szansę firmy na zainteresowanie swoimi produktami lub usługami wielu nowych potencjalnych klientów.

Na czym polega pozycjonowanie strony firmy?

Na pozycjonowanie strony www składa się wiele czynności, jest to bowiem skomplikowany proces, który musi pogodzić wymagania Google dotyczące serwisów w sieci, oczekiwania odbiorców oraz wizję właściciela witryny. Jego zadaniem jest sprawienie, by witryna była wysoko oceniana przez algorytmy Google, co przełoży się na wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania. W tym celu przeprowadzanych jest wiele działań, które można podzielić na dwie podstawowe grupy: optymalizację strony internetowej oraz link building.

Pozycjonowanie stron internetowych, czyli jak zyskać widoczność w sieci

Optymalizacja strony www to wszystkie działania, które są przeprowadzane na witrynie w celu usprawnienia jej działania i przystosowania jej do wymagań wyszukiwarki. Zalicza się do niej naprawę błędów w kodzie strony, przyspieszenie jej wczytywania się, uzupełnianie jej wartościowymi treściami (SEO copywriting), optymalizację pod odpowiednio dobrane słowa kluczowe czy poprawę jej struktury, by była bardziej czytelna zarówno dla użytkownika, jak i robotów wyszukiwarki.

Link building to budowanie odpowiedniego profilu linków dla każdej strony – ma ogromne znaczenie dla pozycjonowania, linki przychodzące są bowiem jednym z ważniejszych kryteriów, według których algorytm ocenia indeksowane strony. Im więcej wartościowych, pochodzących z wartościowych, zaufanych źródeł odnośników do danego serwisu, tym lepiej będzie on wypadał w oczach wyszukiwarki. Agencja SEO dba o to, by dana strona miała bogaty profil linków wysokiej jakości.

Komu powierzyć pozycjonowanie strony firmy?

Firmowa strona musi zyskać w sieci widoczność – dzięki temu będzie mogła bowiem liczyć na wielu nowych odwiedzających, co przełoży się na większy sukces i rozpoznawalność marki. Pozycjonowanie stron w Internecie należy więc powierzyć doświadczonym specjalistom, którzy indywidualnie podchodzą do każdej witryny. Dobra agencja SEO wykona profesjonalny audyt strony oraz przygotuje dobraną do niej strategię, która przyniesie najlepsze rezultaty w najkrótszym czasie. Warto wybrać usługi specjalistów, którzy poza pozycjonowaniem zajmują się również reklamą w Internecielinki sponsorowane Google Ads również są w stanie znacznie poprawić widoczność danej witryny.