Co to jest Google Merchant Center?

Sklepy internetowe często korzystają z usługi, jaką jest promowanie produktów w Google Zakupy. Jest to świetny sposób, by rozwinąć sprzedaż i pokazać potencjalnym klientom oferowane produkty w atrakcyjny sposób — można tam umieścić nazwę sklepu, model, cenę, zdjęcie itp. Aby móc reklamować produkty w sieci zakupowej trzeba połączyć konto Google Ads z narzędziem Google Merchant Center.

Jak działa Google Merchant Center?

GMC wymaga od użytkownika wgrania tzw. pliku produktowego, dzięki któremu narzędzie może importować od Ciebie produkty, by wyszukiwarka mogła wyświetlić je potencjalnym klientom. Taki plik musi zostać wgrany w panelu administracyjnym Google Merchant Center. Każdy plik powinien zawierać najważniejsze informacje o produkcie takie jak:

  • nazwa
  • opis
  • kategoria
  • cena
  • koszt dostawy
  • dostępność
  • adres URL
  • zdjęcie

Po wgraniu pliku produktowego do GMC każdemu z nich zostanie przyznany status:

  • Zaakceptowany — produkt z takim statusem wyświetla się na zielono i może zostać wyświetlony w sieci zakupowej.
  • Oczekujący — produkt o tym statusie wyświetla się na niebiesko i oznacza to, że oczekuje na akceptację. Wymagany jest w tym przypadku udział Google, a akceptacja może potrwać kilka dni.
  • Odrzucony — status oznaczany na czerwono, określa produkt jako odrzucony i nie zostanie wyświetlony w usłudze. Możliwe jest sprawdzenie powodu odrzucenia i naprawa błędów. Następnie możesz ponownie dodać produkt do akceptacji.

Jakie korzyści daje użytkowanie Google Merchant Center?

Możliwość dotarcia do szerokiego grona odbiorców — Google Merchant Center umożliwia prowadzenie kampanii reklamowej w sieci zakupowej (Google Zakupy). Promowanie produktów w Google pozwala na dotarcie do konkretnej grupy odbiorców — możesz określić ich płeć, wiek, zainteresowania czy lokalizację. Taka opcja pozwala kierować reklamy do użytkowników, którzy faktycznie szukają produktów z Twojej oferty.

Łatwe dodawanie produktów — dzięki narzędziu GMC możesz w prosty sposób dodać produkty, które mają być wyświetlane w sieci zakupowej. Stworzenie i dodanie pliku produktowego nie wymaga specjalnych umiejętności, więc na pewno nie sprawi Ci to większych trudności.

Dostęp do danych analitycznych — Google Merchant Center łączy się z Google Ads oraz narzędziem Google Analytics, dzięki któremu możesz analizować wyniki kampanii reklamowej lub zachowania użytkowników, którzy korzystają z Twojej strony internetowej. 

Zwiększenie sprzedaży w sklepie — korzystanie z GMC umożliwia reklamowanie produktów w Google Zakupy, co pozwala zwiększyć zainteresowanie ofertą oraz ruch użytkowników na stronie. Regularny ruch może zamienić się w konwersje, które prowadzą do zwiększenia zysków sprzedażowych.

Zwiększenie świadomości i zaufania do marki — dzięki reklamowaniu  produktów w Google Zakupy, Twój sklep staje się bardziej widoczny dla potencjalnych klientów. Im częściej użytkownicy widzą Twój sklep, tym większe zaufanie wzbudza w nich Twoja marka. Dzięki temu będą bardziej skorzy do wybrania oferty, którą znajduje się w Twoim sklepie.