Jak planować koszty reklamy na Google Ads?

Coraz więcej firm korzysta z reklamy na Google Ads. To działania marketingowe, które mogą znacznie zwiększyć ilość wyświetleń na stronie. Dzięki niej można również zaplanować ilość fraz kluczowych, a to podbija pozycję strony w rankingu wyszukiwania.
Jak stworzyć cele i poznać koszt reklamy?
Przed wykupieniem reklamy na Google Ads, bardzo ważne są zaplanowane działania marketingowe. Często zlecając np. tworzenie stron Szczecin musimy wiedzieć, czy zależy nam bardziej na zwiększaniu ruchu na stronie, czy też polepszyć świadomość klientów odwiedzających stronę i ukierunkować ich na konkretne działania. Jedna strona będzie potrzebowała ruchu określonej grupy społecznej, a inna firma chce pozyskać nowych klientów.
Od tego, jaki efekt chcemy uzyskać, zależy które działania będą potrzebne dla zyskania dobrych rezultatów. Jasne określenie celów, ale również ustalenie tego, czego brakuje na naszej stronie www jest bardzo istotne. Przed konkretnymi zadaniami wykonuje się więc audyt SEO, który za pomocą wykresów sprawdzi, czy nasza strona faktycznie jest wyświetlana i czy jest rozpoznawalna.
Nie bez znaczenia jest też sam koszt reklamy. Oczywiście marketing jest ważny, ale jeśli wcześniej wydaliśmy np. na pozycjonowanie Szczecin, czy samo stworzenie strony internetowej, to budżet na kampanię jest znacznie pomniejszony. Wtedy warto porozmawiać ze specjalistą jakie działania mogą być wykonane, bez zbędnego wydawania gotówki.
Ustalanie kosztów reklamy tylko ze specjalistą
Jeśli sami niewiele wiemy o reklamach i kampaniach Google Ads, to wykupywanie wszystkich opcji jest bezsensowne. Warto działania skonsultować ze specjalistą, który doradzi nam jak zrobić to dobrze. Pogodzenie dobrze skrojonej reklamy z budżetem firmy jest możliwe!
Bardzo ważnym krokiem jest m.in. planowanie fraz w Planerze Słów Kluczowych. Dzięki temu stworzymy faktycznie wyszukiwaną listę fraz, strategicznych dla konkretnego biznesu. W ten sposób zyskamy nowych klientów, a koszty reklamy znacznie spadną. Za pomocą zestawu słów kluczowych dopasowanych do branży będzie łatwiej zbudować content i treści na stronie, które faktycznie będą widoczne w rankingu wyszukiwania.
Planer słów kluczowych jest bardzo ważny, ponieważ pokazuje statystyki wskazujące średnią miesięczna liczbę wyszukiwani danego słowa, ale również konkurencyjność frazy. Dzięki tym danym łatwiej jest oszacować początkowy budżet dla kampanii, by później sprawdzić jej efektywność. Druga kategoria słów kluczowych z kolei daje frazy sprecyzowane, kiedy użytkownik wie czego szuka. Jest to ostatni etap zakupów, dlatego również taki typ fraz jest niezbędny dla zbudowania kampanii na Google Ads, a dzięki temu również znalezienie nowych klientów.
Autor: Zewnętrzny materiał partnerski