Podnoszenie cen w każdej branży jest tematem skomplikowanym. Za każdym razem przedsiębiorca obawia się, czy nie straci klientów. Jednak podwyżki są często nieuniknione i trzeba je przeprowadzić. Jak do tego podejść?
Czego nie robić przy podnoszeniu cen?
Na początek zajmijmy się tym czego nie wolno robić przy podnoszeniu cen ponieważ skutkuje odwróceniem się klientów od danej marki. Podnoszenie cen powinno być procesem. Dlatego też nie zaleca się ich zmiany z dnia na dzień bez żadnego uprzedzenia. Zwłaszcza jeśli zmiana ceny dotyczy jakiegoś projektu np. serii zabiegów kosmetycznych. Gdy nagle trzeci zabieg będzie droższy od dwóch poprzednich to klient poczuje się oszukany i raczej już nie wróci. Drugim błędem jest ogólna dezinformacja i ukrywanie podniesienia cen. Klienci naprawdę nie lubią takich niespodzianek. Trzeci błąd to podniesienie pobieranych kwot bez polepszenia jakości produktu. Więcej za tyle samo? Dla wielu to rozbój w biały dzień. Tak samo jak tłumaczenie się rosnącymi kosztami. Mówienie, że wszystko drożeje, a także że inni też podnoszą ceny nie wnosi niczego pozytywnego. Klient nie czuje, że dostanie coś lepszego za większe pieniądze i zacznie szukać gdzie indziej.
Strategia podnoszenia cen
Tak jak już napisane zostało powyżej, podnoszenie cen powinno być procesem. Na początek zadbaj o właściwe oznaczenie produktów, które mają za chwilę być droższe. Poinformuj jednocześnie klienta kiedy nastąpi planowana zmiana. Pamiętaj jednak, że taki zabieg może wpłynąć na nagłe zwiększenie zamówień więc trzeba być gotowym na ich obsłużenie. Tak jak pisaliśmy, produkt powinien drożeć, a jego jakość jednocześnie się polepszać. Dobrą opcją jest więc stworzenie (przynajmniej tymczasowo) dwóch wariantów jednego produktu. Będzie tańszy, ale słabszy i lepszy, ale droższy. O tym można przeczytać także na https://allebiznes.pl/jak-podniesc-ceny/. Co jeszcze można zrobić? Dobrze uzasadnić swoją podwyżkę. Nie posługiwać się w tym zakresie banałami. Jasno powiedzieć klientowi co dostanie w zamian jeśli zgodzi się zapłacić więcej pieniędzy. No i na koniec najważniejsze. Mianowicie trzeba liczyć się z tym, że niektórzy i tak odejdą. Pozostaną Ci którym naprawdę zależy na danym produkcie.