Co daje obecność firmie na Facebooku?

2 min czytania
Co daje obecność firmie na Facebooku?

W obecnych czasach serwisy społecznościowe są kluczowym medium w przypadku działań promocyjnych. Równie ważny jak Instagram czy Linkedin jest również Facebook. Ale co tak naprawdę daje firmie aktywną obecność w serwisie Facebook? Pod pojęciem aktywnej obecności rozumiemy firmowy fanpage, który prowadzi komunikację ze społecznością oraz regularnie zamieszcza interesujące wpisy.

Zacieśnianie więzi między firmą a klientem

Sprawne działanie na Facebooku z pewnością przyczyni się do lepszych kontaktów z klientami i osobami, które są po prostu fanami przedsiębiorstwa, a w gruncie rzeczy potencjalnymi zainteresowanymi usługami lub produktami. Osiągnąć to można poprzez aktywne odpowiadanie na pytania i rozwiewanie pojawiających się wątpliwości zarówno w wiadomościach prywatnych, jak i w komentarzach pod artykułami. Należy przy tym zwrócić uwagę, aby reagować na każdy przejaw aktywności użytkowników skierowany do firmy dziękować za miłe słowa, ze spokojem podchodzić do pojawiających się skarg lub komentarzy o negatywnym wydźwięku oraz prowadzić owocne dyskusje zakończone pozytywnym rozwiązaniem sprawy. Wszelka konwersacja prowadzona publicznie na fanpage’u będzie dostępna dla każdego odwiedzającego, więc utwierdzi to w przekonaniu potencjalnie zainteresowanych o tym, że firma podchodzi kompleksowo do wszelkich problemów i jest pozytywnie nastawiona do klienta. Chcąc prowadzić duży i wymagający fanpage profesjonalnie, należy mieć w zespole kilka osób i podzielić zadania obsługi. Do tego potrzebne są przydzielone role, o których więcej przeczytacie

Budowa silnej marki

Ciekawe artykuły zawierające wartość merytoryczną oraz lekkie teksty rozrywkowe będą kojarzyć się z daną marką firmy. Koniec z nudnym, sztampowym spojrzeniem na przedsiębiorstwo. Dzięki fanpage’u firma może zyskać bardziej ludzkie oblicze i poprawić swój wizerunek. Nie należy się przy tym obawiać tego, że zmniejszenie dystansu między klientem a przedsiębiorstwem może być uznane jako brak profesjonalizmu. Nie można oczywiście też przesadzać w drugą stronę, ale znaleźć złoty środek zachowując wciąż silną i profesjonalną stronę, będąc firmą postrzeganą jako bardziej przyjazną klientowi.

Lepsza sprzedaż

Pozostawienie pozytywnego wrażenia na kliencie pozwoli go utwierdzić w przekonaniu, że dokonując wyboru produktów lub usług danej firmy dokonuje właściwego wyboru. W razie problemów może w każdej chwili skonsultować wszelkie nieścisłości na Facebooku, może w każdej chwili wyrazić swoją opinię, która dotrze do firmy, a wszelkie jego sugestie i uwagi trafią nad podatny grunt. Warto jeszcze wspomnieć o tym, że warto wyróżnić społeczność skupioną wokół fanpage’a firmowego, oferując im unikalne promocje i konkursy, które z pewnością wpłyną na lepszą sprzedaż.

Autor: Zewnętrzny materiał partnerski

szczecin4u_kf