Nowy odcinek ulicy Sosabowskiego otwarty dla ruchu kołowego w Szczecinie

2 min czytania
Nowy odcinek ulicy Sosabowskiego otwarty dla ruchu kołowego w Szczecinie

Ulica Sosabowskiego w Szczecinie zyskała nowy blask! Po dwóch latach intensywnych prac budowlanych, mieszkańcy mogą cieszyć się pełnym otwarciem nowego odcinka tej kluczowej arterii. Co to oznacza dla komunikacji miejskiej? Przekonajcie się sami!

  • Nowa era dla ulicy Sosabowskiego w Szczecinie
  • Zmiany w komunikacji miejskiej co warto wiedzieć?

Nowa era dla ulicy Sosabowskiego w Szczecinie

W piątek, 1 marca 2025 roku, ulica Sosabowskiego została oficjalnie otwarta dla ruchu samochodowego. To ważny moment dla mieszkańców Szczecina, którzy od teraz mogą korzystać z czterech nowych pasów jezdni. Budowa nowego odcinka rozpoczęła się w lutym 2023 roku i zakończyła zgodnie z planem po dwóch latach intensywnych prac.

Nowa infrastruktura nie tylko poprawi komfort podróży, ale także wpłynie na organizację ruchu w okolicy. W ramach inwestycji powstało nowe torowisko tramwajowe, które już w czerwcu ubiegłego roku umożliwiło tramwajom linii 5 i 7 dotarcie do pętli osiedla Zawadzkiego. Zlikwidowana została również stara pętla na Krzekowie, co znacznie usprawniło komunikację w tym rejonie.

Zmiany w komunikacji miejskiej co warto wiedzieć?

Wraz z otwarciem nowego odcinka ulicy Sosabowskiego, od 1 marca 2025 roku wejdą w życie istotne zmiany w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej. Linia tramwajowa 5 oraz 7 będą zatrzymywać się na przystankach Krzekowo”, co ułatwi dostęp do transportu publicznego dla mieszkańców tej części miasta.

Autobusy linii 60 również zyskają nowe trasy. W kierunku pętli Cukrowa” autobusy będą kursować przez ul. Żołnierską oraz ul. Sosabowskiego, a przystanki Reduty Ordona” i Kleeberga” zostaną wyłączone z obsługi. Nowe przystanki pojawią się natomiast na trasie do pętli Stocznia Szczecińska”. Dodatkowo, linie 222, 225, 227, 527 i 535 będą zatrzymywać się na przystankach Krzekowo”, co zwiększy dostępność komunikacyjną tego obszaru.

Inwestycja, której całkowity koszt wyniósł 105 mln zł brutto, została współfinansowana przez rządowy fundusz Polski Ład. Realizacją projektu zajęło się Konsorcjum firm TORMEL Sp. z o.o. oraz STANLED I Sp. z o.o., a nadzór sprawowały Tramwaje Szczecińskie sp. z o.o.

To nie tylko koniec budowy, ale także początek nowej jakości życia dla mieszkańców Szczecina. Dzięki nowym rozwiązaniom drogowym i komunikacyjnym miasto staje się bardziej przyjazne i dostępne dla wszystkich!

Według informacji z: Urząd Miasta w Szczecinie

Autor: krystian