Co powinna zawierać strona internetowa?

Prowadzisz lokalny biznes i chciałbyś docierać do szerszego grona odbiorców? Oczywistym rozwiązaniem jest stworzenie własnej strony internetowej i promowanie marki w Internecie. Oczywistym, ponieważ w celu poszukiwania informacji na temat usług i produktów, odbiorcy najczęściej wykorzystują właśnie sieć internetową. Z racji dużej konkurencyjności, tylko wybrane witryny cieszą się popularnością. Jeżeli chcesz, żeby to właśnie Twoja witryna była często wybierana przez internautów, musisz wiedzieć, co powinno charakteryzować dopracowaną stronę WWW oraz jakie elementy powinny się na niej znaleźć. Wszystkiego dowiesz się z treści tego artykułu.

Jakie korzyści płyną z posiadania własnej strony WWW?

Korzyści płynących z posiadania własnej strony WWW nie brakuje, natomiast należy pamiętać o tym, że musi ona być stworzona z myślą o odbiorcach, którzy są Twoimi potencjalnymi klientami. Podejmując się stworzenia strony internetowej, warto rozważyć współpracę z agencją interaktywną, która będzie w stanie przygotować witrynę cieszącą się popularnością. Jakie zalety wynikają z posiadania profesjonalnie wykonanej strony WWW?

  • ułatwienie dostępu do informacji na temat Twojej firmy i usług
  • większa ekspozycja firmy w sieci
  • możliwość budowania relacji z klientami
  • promocja produktów i usług
  • możliwość analizowania rynku
  • całodobowa dostępność, co przekłada się na oszczędność czasu i pieniędzy

Konkurencji na rynku nie brakuje, co powoduje, że Twoja strona WWW musi mieć pewne cechy, dzięki którym będziesz w stanie utrzymać zainteresowanie odbiorcy. Zanim zaczniesz planować budowę i funkcjonalność swojej witryny, dowiedz się, co powinno się w niej zawierać. Tego, które elementy są przyjazne dla odbiorców i algorytmów Google, dowiesz się z dalszej części artykułu.

Co powinna zawierać profesjonalnie wykonana strona WWW?

Co powinno zawierać się w Twojej witrynie?

  • przyjazny interfejs

Aby czas spędzony na Twojej stronie WWW był dla odbiorcy czasem spędzonym przyjemnie, warto zadbać o odpowiedni interfejs. Przede wszystkim, pamiętaj, że co za dużo, to nie zdrowo. Nie narzucaj odbiorcy zbyt wielu informacji na samym początku. Pogrupuj podstrony w przejrzyste menu i postaw na minimalizm, dzięki czemu cała strona będzie intuicyjna. Dodatkowo, uporządkuj treści na stronie. Możesz to zrobić między innymi dzięki:

  • ​​dzieleniu tekstów na akapity
  • pogrubianiu najważniejszych informacji
  • stosowaniu nagłówków i śródtytułów
  • nowoczesny wygląd

Design, czyli wygląd Twojej witryny może zdeterminować już na początku, czy odbiorca zdecyduje się pozostać na Twojej stronie internetowej. Atrakcyjna strona WWW jest przejrzysta i czytelna, nie ma nachalnym reklam w postaci banerów i okienek pop-up i ma odpowiednio dobraną kolorystykę. Co to oznacza? Różne kolory budzą w ludziach różne emocje. Dla przykładu, firmy z branży ekonomicznej często decydują się na niebieską kolorystykę witryny, ponieważ kolor niebieski budzi zaufanie.

  • wysokiej jakości teksty i grafiki

Tworząc treści na stronę internetową, powinniśmy brać pod uwagę odbiorców, jak i algorytmy Google. Odpowiednio zoptymalizowane pod kątem SEO teksty mogą znacząco zwiększyć ruch na stronie. Co to znaczy? Treści na Twojej stronie internetowej powinny zawierać słowa kluczowe, często używane przez potencjalnych klientów. Co więcej, wszystkie treści (artykuły, opisy produktów, wpisy na bloga) powinny być wyczerpujące i pisane przystępnym językiem. Grafiki zaś powinny mieć odpowiednie opisy alt (alternative text), dzięki którym pomagamy wyszukiwarkom zrozumieć tematykę naszej strony internetowej.

  • technologię RWD, czyli witryna powinna być responsywna

Odbiorcy coraz częściej korzystają z urządzeń mobilnych. Jako właściciel strony internetowej, musisz dostosowywać się do wymagań swoich potencjalnych klientów. Dzięki zastosowaniu w swojej witrynie technologii RWD (responsive web design), sprawiasz, że Twoja strona WWW jest poprawnie wyświetlana zarówno na komputerach, ale też telefonach czy tabletach.

  • zabezpieczenie certyfikatem SSL

Odbiorcy cenią sobie bezpieczeństwo. Jeśli już na samym początku klienta przywita komunikat ‘’strona niezabezpieczona’’, może być ciężko z utrzymaniem jego zainteresowania naszymi produktami. Budząca zaufanie strona internetowa powinna mieć certyfikat SSL, który chroni wszystkie przesyłane dane. Co więcej, zabezpieczone witryny są także przyjaźniejsze dla Google, który rekomenduje swoim użytkownikom zaufane dla nich strony.

Kto może zbudować Twoją stronę internetową?

Stronę internetową możemy stworzyć samodzielnie lub skorzystać z pomocy ekspertów. Obecne narzędzia do tworzenia witryn mają wiele funkcji, ale nie są perfekcyjne. Strony WWW, które cieszą się dużą widocznością w sieci, wykonane są zwykle przez profesjonalistów z agencji interaktywnych. Jeśli nie posiadasz wiedzy z zakresu tworzenia stron WWW i marketingu, najlepszym wyjściem będzie współpraca z agencją marketingową WeNet. Specjaliści dostarczą Ci nie tylko profesjonalnie wykonaną stronę internetową, ale też narzędzia do jej prowadzenia i obsługi. Przez wszystkie etapy współpracy przeprowadzi Cię dedykowany opiekun. Na co więcej możesz liczyć?

  • dostosowanie witryny do różnych urządzeń (responsywność)
  • zabezpieczenie strony certyfikatem SSL
  • utrzymanie serwisu poprzez sprawny hosting i domenę

Nie czekaj i już teraz zamów bezpłatną wycenę na WeNet.pl. Podejmij się współpracy, dzięki której będziesz mógł cieszyć się nową, profesjonalnie wykonaną stroną WWW!