Firmy posiadające stronę internetową, sklep online lub bloga, coraz częściej wykorzystują te kanały komunikacji w walce o klienta. Biorąc pod uwagę to, jak wielu internautów używa wyszukiwarki Google, poszukując informacji na temat interesujących ich firm oraz usług, nie dziwi wzrost nakładów na promocję i marketing w sieci. Jedną z najskuteczniejszych form reklamy online jest pozycjonowanie stron www (SEO). Pozwala ono markom poszerzać grono odbiorców i pozyskiwać nowych klientów, co bezpośrednio przekłada się na zwiększenie zysków ze sprzedaży.

SEO – jak to działa?

Podstawowym celem pozycjonowania serwisu jest ulokowanie go możliwie na jak najwyższej pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania na dane słowo kluczowe. Słowa te, to najczęściej zapytania wpisywane przez internautów, poszukujących w sieci konkretnych usług lub produktów. Pozycjonowanie jest procesem ciągłym, obejmującym zarówno działania on site (wykonywane wewnątrz witryny), jak i off site (link-building i inne czynności poza stroną). Podstawą skutecznej promocji w sieci jest audyt SEO – kompleksowa analiza struktury serwisu, jego zawartości oraz prowadzących do strony linków, pod kątem wytycznych Google oraz preferencji użytkowników. Sumiennie przeprowadzony audyt stanowi punkt wyjścia do stworzenia indywidualnej strategii reklamowej online. Jej kluczowymi elementami są m.in.:

  • tworzenie contentu (zawartości) strony,
  • budowanie profilu linkowego,
  • optymalizacja pod kątem SEO,
  • monitoring pozycji,
  • śledzenie działań konkurencji,
  • prawidłowe reagowanie na zmiany w algorytmach Google.

Potencjał pozycjonowania mogą wykorzystać zarówno firmy ze Szczecina, Wrocławia czy innych dużych miast, jak i niewielkie biznesy działające na terenie dzielnicy lub osiedla. Należy w tym miejscu dodać, że pozycjonowanie strony jest procesem długofalowym i ciągłym – po uzyskaniu wysokiej pozycji danego serwisu w wynikach wyszukiwania niezbędne są dalsze prace w celu jej utrzymania.

Jakie korzyści daje firmom SEO?

Zalety pozycjonowania serwisów widoczne są na bardzo wielu płaszczyznach. Począwszy od lepszej widoczności strony w sieci, pozwalającej dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, poprzez wzrost sprzedaży towarów lub usług, aż po budowę pozytywnego wizerunku marki. Zaletą SEO jest możliwość uzyskania spektakularnego efektu promocyjnego znacznie niższym kosztem niż w przypadku inwestycji w reklamę w mediach tradycyjnych. Jednocześnie, dzięki odpowiednio zaprojektowanej i zrealizowanej kampanii możliwe jest osiągnięcie znacznej przewagi nad konkurencją, która jeszcze nie korzysta z tej formy promocji lub robi to źle.

Dla kogo jest pozycjonowanie stron internetowych?

Biorąc pod uwagę fakt, że obecnie niemal każda branża w mniejszym lub większym stopniu obecna jest w sieci, ta forma promocji będzie doskonałym wyborem zarówno dla rozwijających się start-upów, jak i przedsiębiorstw o ugruntowanej pozycji. Z całą pewnością, SEO jest właściwą propozycją dla marek stawiających na długoterminowy rozwój. Warto zaznaczyć, że istotny wpływ na efekty działań ma wybór odpowiedniego wykonawcy. Firma promująca mały biznes na prowincji powinna być równie profesjonalna, co duża agencja oferująca pozycjonowanie w Szczecinie. Praktyka pokazuje, że w tej kwestii warto zaufać największym graczom, oferującym nie tylko szybki, ale przede wszystkim trwały efekt w postaci utrzymywania wysokich pozycji w Google.

 

Skuteczna reklama online