Uszkodzone linki to jeden z najczęstszych problemów pojawiających się w artykułach. Mogą one być dość irytujące dla czytelnika, a ponadto mają negatywny wpływ na Twoje pozycjonowanie. Dlatego tak ważne jest, aby zająć się zepsutymi linkami, gdy tylko je zauważysz. Istnieje wiele powodów, dla których link może zostać zerwany i spowodować problemy z treścią strony. Linki mogą pękać, ponieważ nie użyto odpowiedniego anchor text, a może dlatego, że dany plik nie jest już dostępny pod danym adresem URL. Możliwe, że przez przypadek wstawiono zły link lub wystąpił inny problem podczas procesu konwersji. Ponieważ niedziałające linki mogą mieć katastrofalne skutki zarówno dla odwiedzających Twoją witrynę, jak i dla Google, poznajmy kilka najczęstszych przyczyn niedziałających linków i sposoby ich naprawy.
Dlaczego łącza są uszkodzone?
Jeśli masz szczęście, od razu zauważysz uszkodzone łącze, ale większość ludzi nigdy tego nie robi. W wielu przypadkach linki pękają z powodu problemów wewnętrznych. Jeśli nie jesteś ostrożny podczas tworzenia nowej zawartości lub aktualizowania istniejącej strony, możesz przypadkowo uszkodzić link.
-
Złe praktyki w zakresie budowania linków wewnętrznych mogą być głównym czynnikiem powodującym zrywanie linków.
-
Możesz mieć doskonałą strategię link buildingu, ale jeśli nie będziesz ostrożny przy tworzeniu linków wewnętrznych, w końcu będziesz musiał poradzić sobie z niedziałającymi linkami.
Złe linki wewnętrzne są jednym z najłatwiejszych problemów do rozwiązania, jeśli chodzi o zepsute linki, ale musisz być świadomy tego problemu, aby go naprawić. Innym częstym problemem związanym z niedziałającymi linkami jest to, że treść, która kiedyś istniała pod danym linkiem, została całkowicie usunięta. Może się to zdarzyć z różnych powodów, od decyzji redakcyjnych po problemy z serwerem. Niezależnie od przyczyny, należy jak najszybciej zająć się tym problemem, jeśli nie chcemy pozostawić czytelników z niedziałającym łączem i zależy nam na dobrym pozycjonowaniu strony.
Sprawdź swoje linki wewnętrzne
Duży procent zepsutych linków pochodzi ze złych praktyk budowania linków wewnętrznych. Zanim zaczniesz publikować treści na swojej nowej stronie, warto przyjrzeć się wszystkim linkom wewnętrznym, które utworzyłeś w swoich wstępnych artykułach. Pozwoli to upewnić się, że każdy link zawiera właściwy anchor text oraz że odsyła do właściwych stron. Jeśli odkryjesz jakieś złe linki wewnętrzne, będziesz miał czas, aby wrócić i poprawić je przed opublikowaniem artykułów. Jeśli nie masz czasu na sprawdzenie wszystkich linków, upewnij się, że sprawdzasz linki do strony głównej, najważniejszych stron i kategorii artykułów. Są to linki, w które czytelnicy będą najczęściej klikać, dlatego należy się upewnić, że działają one prawidłowo.