Jak kształtują się archetypy marki

Archetypy marki to zbiór powszechnie stosowanych wzorców projektowych i pomysłów wykorzystywanych w komunikacji marketingowej. Obejmują one społeczne, emocjonalne i logiczne archetypy marki, które pomagają agencją marketingowym i nie tylko stworzyć spójną strategię projektowania w komunikacji marki. Archetypy marki to podstawowe rodzaje produktów lub usług, z których korzystają konsumenci. Decydują też o jej cechach osobowości, jak np. firma produkująca ubrania może być odbierana jako męska i wyrafinowana, ale też kobieca i casualowa. Tego typu marki można znaleźć w niemal każdej branży, np. motoryzacyjnej, edukacyjnej czy spożywczej. Aby lepiej zrozumieć tego typu marki, ważne jest poznanie ich cech, aby móc tworzyć odpowiedni rodzaj treści dla grupy docelowej.

Jak zidentyfikować najważniejszy archetyp marki w swojej strategii brandingowej

Archetypy marki to najważniejsze elementy marki w strategii brandingowej każdej firmy. W tej sekcji omówimy różne rodzaje marek i różnice między nimi.

Potrafimy zidentyfikować najważniejszy archetyp marki w naszej strategii . Odbywa się to poprzez przyjrzenie się 12 rodzajom marek (12 archetypów). Każdy archetyp marki ma swój własny zestaw cech. Cechy te można wykorzystać przy planowaniu strategii marki. Archetypy istnieją od zarania dziejów. Mimo że istnieją od wieków, świat przemysłu i biznesu się nie zmienił. Te archetypy są nadal aktualne i mogą być doskonałym źródłem inspiracji dla marek. Od wielu lat korzystamy z archetypów. Używamy ich do kierowania naszym brandingiem i planowaniem strategii.

Fundamentalne cechy marki

Co to jest archetyp marki? archetyp marki to podstawowy opis. Został stworzony po to, by pomóc zdefiniować markę i jej wartości. Najpopularniejsze marki mają bardzo wyraźne archetypy, czy to samochód, firma, czy nawet artysta. Archetypy marki są wykorzystywane przez zespoły marketingowe do tworzenia treści dla swoich klientów lub do własnego użytku wewnętrznego. Pomagają im zrozumieć, czego chcą klienci i jak chcą być postrzegani przez społeczeństwo. Elementy składające się na archetyp marki to jej nazwa, logo, kolorystyka, krój pisma i tak dalej. Cechy marki to rzeczy, które są wyróżniające. Mogą być fizyczne lub behawioralne. Cechy marki mogą być tak proste, jak posiadanie logo, palety kolorów lub sloganu. Mogą też być bardziej złożone, jak posiadanie strategii tożsamości lub kojarzenie z pewnymi wartościami, takimi jak jakość, obsługa i doświadczenie.