Co publikować na firmowym fanpage’u?

Jeśli firma chce odnosić sukcesy w social media poprzez prowadzenie Linkedin, portalu Facebook, czy też Instagram mają stanąć przed nią otworem, to musi zdać sobie sprawę z tego, że odpowiedni dobór treści przekazywanej dla fanów jest kluczowym aspektem budowania zaufania i marki. Mnóstwo firm będzie się zmagać obecnie z sytuacją kryzysową na rynku, wzmocnienie pozycji marki będzie tutaj kluczowe. Dlatego też agencje takie jak https://kryzysowy.marketing wychodzą im naprzeciw w tak trudnych chwilach. To może być wyznacznikiem sukcesu, który przełoży się na lepszą sprzedaż produktów lub usług. Jakie treści więc mogą z sukcesem trafić do użytkowników na przykładzie firmowego fanpage’a?

Jakość, zamiast ilości

Można zauważyć pewną negatywną tendencję polegającą na tym, że na firmowym fanpage’u pojawiają się różnorakie treści, które dotyczą różnych dziedzin życia i nie mają ze sobą nic wspólnego. Powoduje to brak spójności i wywołuje negatywne wrażenie na użytkownikach. Pierwszą, najważniejszą zasadą powinno być więc publikowanie głównie ciekawostek i treści, które są związane z profilem działalności firmy. Sprawdzoną metodą jest też zamieszczenie po prostu zabawnych treści, które raczej nie wywołują negatywnych reakcji. Nie można jednak tylko i wyłącznie opierać się na zabawnych treściach i kluczowym jest to, aby użytkownik w trakcie odwiedzin był zaciekawiony przedstawioną wiedzą. Przy publikowaniu postów należy zwrócić uwagę na dwa ważne aspekty:

  • jeśli publikujemy treści z innego fanpage’a należy podawać źródło.
  • przy zamieszczaniu zdjęć i obrazów koniecznie należy sprawdzić czy są objęte prawami autorskimi oraz czy prawa do zdjęć zezwalają na publikację w celach komercyjnych.

Konkursy

Konkursy mogą przyciągnąć duże grono nowych fanów, szczególnie jeśli trwa w danym momencie płatna reklama na Facebooku. Na co zwrócić uwagę przy tworzeniu konkursów?

  • twórz konkursy, które są w formie pytania otwartego – pozwoli to nagrodzić osobę, która w najbardziej kreatywny sposób odpowie na pytanie. Taka motywacja może mieć znaczenie przy budowaniu społeczności fanów, którzy angażują się w rozwój fanpage’a.
  • w przypadku konkursów bez pytania otwartego konkurs przybiera formę gry losowej. Wymagana jest wtedy odpowiednia zgoda na zorganizowanie takiego konkursu.
  • zadbaj dużo wcześniej o odpowiedni regulamin konkursu – istotne jest, aby przygotować go w dwóch formach. W formie oficjalnej w postaci wypunktowanego regulaminu dostępnego na stronie oraz w formie uproszczonej, łatwej do zrozumienia przez każdego uczestnika, który chce brać w nim udział. Należy koniecznie zawrzeć tam informacje o tym jak długo trwa dany konkurs – moment startu i zakończenia; osoby, które mogą brać w nim udział; rodzaje nagród oraz sposoby przyznawania nagród.

Jeżeli jesteś zainteresowany obsługą strony firmowej fanpage na Facebooku, więcej dowiesz się na https://fb.48.media