Najwygodniejsze sposoby komunikacji w Internecie

3 min czytania
Najwygodniejsze sposoby komunikacji w Internecie

We współczesnym świecie szybki obieg informacji stał się motorem napędowym relacji międzyludzkich i całego mechanizmu kultury masowej. Klienci wymagają od firm coraz większej interakcji w jak najkrótszym czasie, a sami ze sobą komunikują się non stop wszelkimi możliwymi kanałami.

Kolosalny wpływ na to miał rozwój szybkiego Internetu i wszelkich technologii z nim związanych. Załatwianie spraw listownie jest czasochłonne, a rozmowy telefoniczne kosztowne. Internet to wszystko zmienił, wprowadzając szereg możliwości darmowej komunikacji, w szczególności tekstowej (email, czat, komunikatory internetowe, social media), ale też głosowej (komunikatory głosowe,

) i wizualnej (wideoczaty). Większość z nich jest darmowa, ale istnieje też szereg zaawansowanych rozwiązań, które można mieć w korzystnej cenie.

Komunikacja tekstowa

W początkach Internetu podstawową formą komunikacji była poczta elektroniczna, czyli email. Nie była to komunikacja w czasie rzeczywistym elektroniczny list musiał zostać wysłany z komputera nadawcy i odebrany przez odbiorcę. Wraz ze wzrostem prędkości i rozwojem technologii powstawały nowe, szybsze formy komunikacji. Najpierw były to czaty, czyli strony internetowe, gdzie można było się komunikować ze sobą w czasie niemal rzeczywistym. Jednak nie była to zbyt wygodna technologia wymagała każdorazowego wejścia na stronę internetową, zalogowania się i wejścia do wybranego pokoju”, bądź napisania do konkretnego użytkownika, który musiał być zalogowany do czatu w tym samym czasie. Dlatego z czasem czat został w dużym stopniu wyparty przez komunikatory internetowe, czyli osobne programy do prowadzenia rozmów tekstowych. Aby korzystać z komunikatora, trzeba było założyć konto w serwisie i pobrać aplikację. Komunikatory umożliwiały wysyłanie wiadomości do użytkowników, nawet gdy nie byli oni online, wystarczyło znać jego login.

Komunikatory internetowe są do dziś podstawową formą komunikacji tekstowej, chociaż wyewoluowały w aplikacje mobilne, często wzbogacone o wiele innych funkcji, lub będące po prostu elementem portalu społecznościowego.

Komunikacja głosowa i wizualna

Rozwój komunikacji głosowej ( i wizualnej) w Internecie długo był ograniczony przez możliwości techniczne. Przy wolnym łączu i wysokim koszcie korzystania, przesyłanie komunikatów głosowych było niepraktyczne i nieopłacalne. Sytuację zmienił rozwój szerokopasmowego Internetu i radykalne zwiększenie jego prędkości. Przesyłanie dźwięku stało się możliwe, nawet w czasie rzeczywistym. Większość komunikatorów wprowadziła obsługę połączeń głosowych i wideo, a królować zaczęły komunikatory typu Skype, pozwalające na rozmowy z całym światem bez dodatkowych kosztów.

Jednak korzystanie z aplikacji internetowych nie dla każdego jest wygodne. Wiele osób potrzebuje bardziej zaawansowanych technologii, które nie dość, że zastąpią zwykłe rozmowy telefoniczne, to jeszcze usprawnią ich wykonywanie w znaczny sposób. Szczególnie ważne jest to dla firm, które komunikują się ze swoimi klientami. Tutaj z pomocą przychodzi technologia VoIP, czyli telefonia internetowa.

Tanie rozmowy VoIP czy to możliwe?

Wiele małych firm uważa, że VoIP jest drogą technologią zarezerwowaną tylko dla dużych graczy. Nic bardziej mylnego. VoIP nie dość, że pozwala znacznie zredukować koszty połączeń telefonicznych w firmie, to - dzięki oferowaniu usług w modelu SaaS pozwala na tani dostęp do zaawansowanych technologii typu kolejkowanie połączeń, przekierowanie rozmów, rejestrowanie, czy tworzenie automatycznego drzewa IVR. Pakiety usług są tak zróżnicowane, że każdy znajdzie w nich cos dla siebie.

Autor: Zewnętrzny materiał partnerski

szczecin4u_kf
Serwisy Lokalne - Oferta artykułów sponsorowanych