Pozycjonowanie na Szczecin – czy warto zmniejszyć zasięg swojej reklamy w wyszukiwarce?

Firma Google pozwala na promowanie stron internetowych w sieci wyszukiwania (jako wyniki wyszukiwania po wpisaniu frazy) oraz w sieci reklamowej, czyli na serwisach partnerów firmy. To daje przedsiębiorcom ogromne możliwości w zakresie marketingu i pozwala na promowanie biznesu na wiele różnych sposobów. Czasami jednak tak szeroki obszar reklamowy nie jest potrzebny, a korzystniejszym rozwiązaniem dla firmy może okazać się zmniejszenie zasięgu reklamy. Czy warto pozycjonować stronę tylko na Szczecin? Jakie korzyści może przynieść taka strategia?

Na czym polega pozycjonowanie na Szczecin?

Pozycjonowanie na Szczecin to rodzaj pozycjonowania lokalnego. Polega ono na poprawie widoczności w lokalnych wynikach wyszukiwania na frazy zawierające nazwę miasta lub na frazy ogólne, gdy użytkownik udostępnia wyszukiwarce swoją lokalizację. To znaczy, że strona pozycjonowana lokalnie może wyświetlić się, gdy ktoś wpisze w wyszukiwarce frazę „włoska pizzeria Szczecin” lub „włoska pizzeria” a wyszukiwarka zlokalizuje jego miejsce pobytu. Z tego względu ranking wyników wyszukiwania może wyglądać inaczej dla użytkownika przebywającego w Szczecinie i inaczej dla użytkownika przebywającego w Warszawie. 

SEO na Szczecin polega na skierowaniu strony na konkretną lokalizację. Wyszukiwarka Google musi wiedzieć, do jakiego obszaru geograficznego przypisana jest strona, tak aby trafnie wyświetlać wyniki użytkownikom. Ta strategia przeznaczona jest przede wszystkim dla firm stacjonarnych, które działają na terenie Szczecina i tylko z tej okolicy pozyskują klientów. 

Dlaczego SEO lokalne to dobre rozwiązanie?

SEO lokalne przeznaczone jest głównie dla małych firm o zasięgu miejscowym. Dla wielu takich biznesów jest to najlepsza strategia, na jaką mogą się zdecydować. Dlaczego? Dlatego że w tym przypadku ograniczanie zasięgu reklamy pozwala zoptymalizować koszty, ale nie zmniejsza skuteczności. Przecież z usług fryzjera, mechanika, kancelarii prawnej, kwiaciarni czy elektryka korzystamy raczej w miejscu zamieszkania lub w miejscu aktualnego pobytu. Jeśli powadzisz firmę usługową w Szczecinie, nie musisz docierać do klientów z drugiego końca Polski, bo prawdopodobnie nigdy nie skorzystają oni z Twoich usług – chyba że będą przebywali w Szczecinie, ale w tym wypadku zadziała geolokalizacja. 

Największe zalety pozycjonowania lokalnego to:

  • mniejsze koszty, 
  • większa skuteczność, 
  • lepsza pozycja w wynikach wyszukiwania, 
  • szybkie efekty, 
  • budowanie rozpoznawalności marki na rynku lokalnym. 

Optymalizacja on-site i off-site

Pozycjonowanie lokalne na Szczecin składa się z działań on-site (na stronie) oraz działań off-site (poza stroną). Do pierwszej grupy czynności zaliczamy m.in. optymalizację metadanych i adresów URL, linkowanie wewnętrzne, nasycenie serwisu frazami kluczowymi, poprawę wydajności strony i stworzenie wersji mobilnej – co ma ogromne znaczenie dla SEO lokalnego, ponieważ większość wyszukiwań lokalnych pochodzi z urządzeń mobilnych. 

Do drugiej grupy, czyli działań off-site zaliczamy utworzenie i optymalizację wirtualnej wizytówki Google, tworzenie wizytówek NAP oraz pozyskiwanie linków zewnętrznych. Wartościowe dla pozycjonowania lokalnego linki muszą pochodzić z serwisów lokalnych i podobnych tematycznie.

Źródło grafiki: pixabay.com